December 18, 2019 / 3:49 PM / a month ago

Spanish TVE says unidentified group aired Russia Today show on its website

MADRID, Dec 18 (Reuters) - Spanish state-owned broadcaster TVE said unidentified people illegally aired a Russia Today programme featuring self-exiled Catalan separatist leader Carles Puigdemont on its website last Thursday.

A TVE spokesman said they had not breached any cybersecurity barriers, but took advantage of a channel on the site that remained open for streaming. The investigation continues to discover why the site was open and to identify the people.

Last Thursday, an interview with Puigdemont and and another with former Ecuadorian President Rafael Correa produced by the Russian state-run media organisation were aired on TVE’s news website beside its regular broadcasting. (Reporting by Inti Landauro, editing by Andrei Khalip)

0 : 0
  • narrow-browser-and-phone
  • medium-browser-and-portrait-tablet
  • landscape-tablet
  • medium-wide-browser
  • wide-browser-and-larger
  • medium-browser-and-landscape-tablet
  • medium-wide-browser-and-larger
  • above-phone
  • portrait-tablet-and-above
  • above-portrait-tablet
  • landscape-tablet-and-above
  • landscape-tablet-and-medium-wide-browser
  • portrait-tablet-and-below
  • landscape-tablet-and-below